YOGA

I den allmer stressfyllda värld vi lever i behövs idag fler kraftfulla och enkla verktyg för att bättre skapa balans i våra liv och vår dagliga tillvaro.
Yoga är ett mycket bra redskap mot stress, utbrändhet och andra obalanser och det är enkelt att använda.
Det finns övningar och yogatekniker som passar för alla, sittandes på golvet, pall eller stol och som Du enkelt kan ta med Dig hem och använda i Din vardag. 

Varför är YOGA så bra?

  • stärker upp kroppen
  • förbättrar sömnen
  • hjälper Dig att hantera stress
  • lindrar oro/ångest
  • balanserar Ditt blodtryck
  • lindrar smärta
  • stärker Ditt hjärta
  • hjälper Dig att finna Din/Ditt inre kraft/trygghet/lugn

Ordet YOGA betyder förening.

förening utav kropp och själ - helt enkelt så strävar vi efter ett samarbete, samarbete mellan kroppen, andetaget och sinnet. När vi hittar det så kommer kroppens egna läkningsprocess igång ännu bättre. 

Yogapassen
 

Att tänka på 

  • Ät inte för nära inpå ett yogapass, matsmältningsprocessen försvårar träningen.
  • Klä Dig i mjuka kläder och yoga gärna barfota.
  • Ta med Dig en vattenflaska.
  • Kom gärna ca.10-15 min innan passet börjar för att "landa" och stilla ner Dig så får Du sedan ut mer utav passet. 
  • Det finns mattor, filtar, kuddar att låna men självklart så kan Du ta med Dig Dina egna. 
Bra att veta 
  • I yogan så är Du här bara för Din egen skull, Du behöver inte jämföra Dig med andra eller vara bäst. Alla jobbar efter sin egen förmåga och i sin egen takt. 
  • Lyssna på Din kropp och ta ansvar så att Du inte tar i mer än vad Du kan. Vi säger "Keep up and You will be kept up" "Håll ut för att stärka upp Dig - men gör det i den takt Din kropp klarar av. 
  • I yogalokalen sänker vi rösten och respekterar De som vill ligga och vila i tystnad när Dom kommer.

MjukYOGA

MjukYOGA passen är 60 min
dessa passar bra för Dig som kanske har jobbigt med kroppen, ryggen mm eller känner sig trött och slut, stressad. 
Varje pass avslutas med en guidad avslappning/vila. 
Ibland även en meditation.

LivsYOGA

LivsYOGA passen är 75-90 min, här jobbar vi mer kraftfullt och med olika pass varje gång. 
Varje pass avslutas med en guidad avslappning/vila. 
Ibland även en meditation.

Vill du  veta mer eller anmäla Dig

Skicka gärna Din fråga här.

Vilka är de aktuella tiderna nu ?  Klicka på knappen här bredvid och läs mer.  Välkommen!